martes, 28 de abril de 2020

Tarea 29 de abril



 Task 1: video


Where do this family live? Do you think they’re Spanish?

Why is one of the boys holding a broom?

What surprises the boy about the trees?

What problem did they have with the police?

The video shows three activities the family carried out during the quarantine. Can you name them?

 Did the children like going out?

 Task 2: read this text

For the 6th grade:

For the 5th grade:
Simplified:





Read the first text. Answer:

How could bacteria and diatoms be useful?


Now read the second text. Answer:

How does the exosuit work?

Who can it be useful for?


Text 3:

Do dolphins have a good memory?

How do dolphins call their friends?

What kind of dolphins can you see in the picture?


Text 4:

Where is the canyon?

Can you see it with the naked eye? Why?

How did the scientists manage to find it?

Was it formed by the ice?

Task 3 
Listen to these recordings of your schoolmates and guess who they are:
10




jueves, 23 de abril de 2020

Guess who

Como much@s ya habéis terminado la tarea, aquí os pongo varias sugerencias, por si queréis seguir trabajando:

1. Guessing game
Os dejo aquí las grabaciones de vari@s de vuestr@s compañer@s. A ver si adivináis quiénes son.

1

2

3

4

5

6

7

8

9
 
Podéis poner vuestras opiniones en los comentarios. A ver quién es el primer@ en adivinar. Por supuesto, l@s autor@s de las grabaciones, mantened el secreto. 😉 

2. Found poetry
En este enlace tenéis una carpeta con ejemplos de una forma de poema que tiene varios nombres, uno de ellos, found poetry. Hay una breve explicación con dos ejemplos, varios ejemplos más bajados de Internet y un par de ellos míos (los reconoceréis enseguida, mis dotes plásticas no mejoraron mucho durante la cuarentena 😳). Si alguien necesita ayuda con la técnica o los materiales, que me escriba.


3. Our poetry album 
Dejo aquí los caligramas recibidos hasta ahora. Iba a publicar solamente los originales, pero decidí poner también los otros (copiados, traducidos, inspirados, transformados...), puesto que todos tienen su trabajo.  Con fondo blanco están los que son originales (o eso me dijisteis), con fondo azul los otros.



Procuraré ir actualizándolo (igual que sigo actualizando el de los logos) con nuevas aportaciones. Si veis que falta el vuestro y queréis que lo publique, o si está y queréis que lo retire, escribidme.

4.Books
De vez en cuando subo algún libro al Drive. Ya me diréis si estáis leyendo, si os gustan y si queréis algo en concreto.

5. Prickles the sheep
Aunque no tiene nada que ver con la poesía, os dejo este vídeo con preguntas de comprensión


  • Where is the video set?
  •  Is Prickles a male or a female?
  • When and how did Prickles escape the farm?
  • How was she discovered?
  • Was it easy to take her into the car?
  • Does Prickles look happy at the farm now? Is she lonely?
  • What is Alice going to do with Prickles’s wool?
  • Can you guess the meaning of these words?: ewe, inkling, ute (Australian English), paddock, prickle, fleece, shearer



Nuevo blog

Os dejo aquí la dirección del blog de este año. Ya subí el material del 8 de marzo, como prometí. https://colloto20ing.blogspot.com/